Placuszki z cukinii z łososiem

Idealne na obiadek, czy kolację. Zdrowa alternatywa dla głęboko smażonych, tłustych placków ziemniaczanych. Godne uwagi!

Składniki:

  • 300-400 g cukinii (jedna większa, niezbyt gruba cukinia zielona)
  • ¼ cebuli
  • 1 łyżka zmielonego lnu
  • 3-4 łyżki mąki z ciecierzycy/kukurydzianej/ryżowej/ gryczanej
  • 1 płaska łyżka tapioki lub skrobi kukurydzianej czy ziemniaczanej + 2 łyżki zimnej wody
  • sól, pieprz
  • kurkuma – opcjonalnie
  • łosoś wędzony
  • jogurt naturalny lub dla alergików domowy majonez (bez jaj) odsyłam do przepisu Jadłonomii, wychodzi przepyszny!
  • koperek

Przygotowanie:

Do skrobi dodaj zimną wodę, zamieszaj i odstaw. Cukinię zetrzyj na tarce, na dużych oczkach. Jeśli jest młoda, nie musisz obierać i wyciągać ziarenek. Dodaj do niej len, skrobię, przyprawy, pokrojoną cebulę i wymieszaj. Dodawaj mąkę po 1 łyżce i patrz na konsystencję. Powinna być gęsta, nie wodnista. Rozgrzej olej, wrzuć na patelnię 1 placek i zobacz, czy wychodzi :) Najlepsza metoda na sprawdzenie, czy konsystencja jest odpowiednia. Smaż z dwóch stron. Najlepiej podawać od razu, ponieważ bardzo miękną po czasie. Posmaruj jogurtem/majonezem, dodaj łososia i koperek.

 

Smacznego!!!